כמו רבות וטובות, גם אני התגרשתי. לפני 3 שנים.

את כישלון הזוגיות תליתי בשנינו כמובן.
סתם.
ברור שבו.
אז יצאתי לעולם שבחוץ, חמושה באישיות מגובשת ועצמאית ובטוחה שאי שם נמצא הגבר הנכון בשבילי.
גבר רגיש אך גם אסרטיבי.
מפרגן אך לא מתרפס.
נדיב, חכם, חם, אוהב, מקבל, מכיל ואם הוא מזכיר קצת את ג'ון האם (הידוע בכינוי my Don), כל שאר התכונות אינן רלוונטיות.

כדבריה של זאזא גאבור :

"הדרישות שלי מגבר שרוצה להיות בן הזוג שלי הן ממש צנועות,כל מה שאני מבקשת ממנו זה שיהיה רגיש ומתחשב. נראה לכם שאלו דרישות מוגזמות לבקש ממיליארדר?!"

ואיך כל זה מתקשר לזרעי פשתן אתן שואלות?

ובכן, זרעי פשתן הם כמו גבר-על שכזה, רק מזון-על. תוספת תזונה מהטבע, העונה על צרכינו הבסיסיים. כי מה כבר אישה באמת צריכה?

עור חלק, איזון הורמונלי ובטן שטוחה כתוצאה מביקורים קבועים בשירותים.

לא כך?! אז עד שאמצא את גבר העל שלי, אני צורכת מזון-על (מיומנה של דיאטנית ) ומטוב ליבי אשתף אתכן מה כל כך טוב בו.

מהם בעצם זרעי פשתן?

הפשתן הוא צמח הצומח באזור אגן הים התיכון ועד הודו. עוד במצרים העתיקה הוא שימש למטרות ריפוי. אגב, זהו אותו פשתן המשמש לייצור בד, צבע, נייר ותרופות. מלבד אוסף מרשים של ויטמינים ומינרלים, זרעי הפשתן מכילים ארבעה רכיבים חשובים:

1. חומצת שומן ALA (שהיא אומגה 3)

2. ליגנינים- פיטואסטרוגנים (חומרים דמויי אסטרוגן ונוגדי חימצון)

3. סיבים תזונתיים

4. פיטוסטרולים – דומים במבנה הכימי לכולסטרול.

 בעברית פשוטה - למה זה טוב לנו?

1. בריאות העור – עור קורן וחלק יותר (הכי חשוב לנו כנשים ולא בכדי הוא נמצא במקום הראשון ברשימה, לפני מחלות כלי דם ולב).

2. שמירה על כלי הדם והגנה מפני מחלות לב ע"י איזון השומנים וסוכר בדם.

3. מפחית את הסיכון ללקות בסרטן השד, הערמונית והמעי הגס.

4. ממתן תופעות גיל המעבר ותורם לחוסר איזון הורמונלי כגון אי סדירות במחזור.

5. יעיל מאד למניעת עצירות (ממליצה בחום, גם לנשים בהריון).

6. מסייע בספיגת הסידן לגוף.

 

הדרך האפקטיבית ביותר לצריכת זרעי פשתן תלויה באופי הבעיה ממנה סובלים:

למניעת עצירות – ניתן להשרות כף זרעי פשתן במים למשך מס' שעות. לאחר שמופרש חומר בעל מרקם ג'לי, יש לשתות את הנוזל עם הזרעים.

לאיזון כולסטרול וסוכר בדם ניתן לצרוך שלמים או טחונים.

לצריכת אומגה 3 יש לטחון את הזרעים בסמוך לנטילתם.

להקלה על תסמיני גיל המעבר ומניעת סיכון לסרטן יש לטחון את הזרעים בסמוך לנטילתם.

חשוב! יש להפריד את נטילת התרופות (מי שלוקחת) לנטילת זרעי הפשתן עקב כמות הסיבים הגדולה העלולה לפגוע בספיגת התרופה.

הדרך הטובה ביותר לשימוש זרעי הפשתן היא לטחון כמות יחסית גדולה בבית (אפשר במטחנת קפה), לשים בצנצנת זכוכית ולשמור במקרר (עד חודש) או במקפיא (עד 3 חודשים). לעצלניות שבינינו ( מודה, מודה, מודה) ניתן לרכוש את הפשתן הטחון ( לי יש את האורגני של "תבואות") ולשמור בהקפאה.

כמה ואיך?

מומלץ להוסיף 1-2 כפות פשתן לתפריט היומי. יש להגיע לכמות זו בהדרגה, על מנת להימנע מתופעות לוואי כגון כאבי בטן ויציאות רכות.

אני באופן אישי, מוסיפה את זרעי הפשתן ליוגורט בארוחת הבוקר. יחד עם גרנולה, כפית דבש ופרי. ארוחת בריאות מפנקת.

רעיון נוסף הוא לערבב 1 כף פשתן עם 2 כפיות דבש ולמרוח על פרוסת לחם.

ניתן להוסיף לסלט ירקות טרי, להוסיף לפשטידות, לקציצות ( להחיליף 1/2 כוס קמח ב 1/2 כוס פשתן).

רעיון נוסף הוא לערבב יחד עם פירורי לחם/פנקו כשמטגנים שניצלים לילדים ( כי אנחנו הרי אוכלות רק חזה עוף בגריל (-: ).